به مناسبت برگزاری همایش رونمایی از سامانه جامع بانکی امید

مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید
سخت‌ترین امتحانات را برای انتخاب شرکت برگزیده انجام داده‌ایم
مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید گفت: برای انتخاب برترین شرکت پس از انجام سخت‌گیرانه‌ترین ارزیابی‌ها بر اساس امتیازات 200 گانه کسب‌شده، شرکت داتیس آرین قشم (داتین) وابسته به گروه مالی بانک پاسارگاد برای انجام این مهم انتخاب شد.
دکتر کریم‌زادگان مجری اختصاصی پروژه بانکداری متمرکز بانک سپه در گردهمایی افتتاحیه پروژه Core Banking اظهار داشت: برای انتخاب شرکت برگزیده در 5 بخش شاخص تعریف کردیم برای و هر شاخص بیش از 40 زیر شاخص قراردادیم و درمجموع با توجه به نتایج ارزیابی‌های کارگروه‌های تخصصی مستقل و بر اساس امتیازات مکتسبه 200 گانه بدون رعایت هیچ‌گونه ملاحظه‌ای شرکت داتین از این آزمون سخت سربلند بیرون آمد.
وی با اشاره به مشکلات ذاتی انجام پروژه‌های نرم‌افزاری مهم در سازمان‌های بزرگ با ارجاع به گزارش‌ گارتنر در خصوص جایگاه مجری اختصاصی گفت: بانک، تأمین‌کننده، و مجری اختصاصی سه مؤلفه تکمیل‌کننده در اجرای پروژه‌های از این جنس می‌باشند. در سمت بانک شاهد مسئولیت‌های: سفارش راهکار، تأمین مالی، تطبیق با قوانین، مالکیت داده‌ها و بهره‌برداری می‌باشیم.
مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید افزود، تأمین هسته اصلی راهکار، معماری توسعه‌پذیر راهکار و پشتیبانی و انتقال دانش فنی هسته اصلی، از وظایف اصلی تأمین‌کننده بوده و حلقه واسطی که این‌ها را به هم متصل می‌کند مجری اختصاصی است که مناسب‌سازی برای بانک، نگهداری و پشتیبانی، توسعه محصول و نهایتاً راهبری فنی را بر عهده دارد.
دکتر کریم‌زادگان در خصوص دلایل انتخاب شرکت رایانه خدمات امید به‌عنوان مجری اختصاصی پروژه بانکداری متمرکز بانک سپه خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی از مدیران و همکاران باید شهادت دهم که شرکت رایانه خدمات امید از پشتوانه خرد جمعی اعضای هیئت‌مدیره باتجربه که در رأس آن آقای دکتر سید مهدی حسینی قرار داشت بهره برده است. دیگر اعضاء هیئت‌مدیره شرکت آقایان شهاب محوی، علیرضا امیری‌طاری و نیما امیرشکاری می‌باشند. تجربه‌ی انباشته این جمع در کنار مشاوران زبده، که از همراهی و همگامی بسیار ارزنده کارشناسان خبره‌ی بانک سپه نیز برخوردار بوده‌اند؛ پشتوانه‌ای را در سال گذشته برای شرکت رایانه خدمات امید ایجاد کرد تا برنامه راهبردی افق 1400 خود را تدوین و مصوب کند.
مجری اختصاص پروژه بانکداری متمرکز بانک سپه افزود: شرکت رایانه خدمات امید تأمین نیازمندی‌های فناوری اطلاعات بانک سپه را باقابلیت حضور هدفمند در سایر بازارها به‌عنوان تکلیف برگزیده و امروز به اتکای همدلی و اعتمادی که مدیران ارشد بانک با این شرکت دارند علاوه بر رشد قابل‌توجه این شرکت نسبت به سال‌های گذشته، مدیریت بزرگ‌ترین پروژه فناوری اطلاعات نظام بانکی کشور را برعهده‌گرفته است.
مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید در خصوص دلایل ضرورت استفاده از مجری اختصاصی گفت: تضمین انطباق نرم‌افزار با فرآیندهای بانک، جذب دانش فنی، نگهداری سامانه، تسهیل در تعاملات و شکل‌دهی نماد اعتباری برند امید به‌عنوان برند تحت تملک بانک سپه ازجمله دلایل ضرورت استفاده از مجری اختصاصی است.
دکتر کریم‌زادگان با اشاره به فرآیند و نحوه انتخاب سامانه جدید بانکداری متمرکز اظهار داشت: بر اساس خبرگی که در گروه مدیریت عالی شرکت وجود داشت و تجربه‌ای که از قبل اندوخته شده بود به‌اضافه تجربه نه‌چندان موفق قبلی در حوزه بانکداری متمرکز بانک سپه، شرکت را بر آن داشت از بین محصولات بومی و داخلی کشور با نظام‌مندی دقیق و تعریف انجام کار به ارزیابی شرکت‌هایی که قادر به پاسخگویی به نیاز بانک هستند بپردازد
مجری اختصاصی پروژه بانکداری متمرکز در ادامه به دست‌یافت‌های ارزنده حاصل‌شده در جریان این فرایند اشاره کرد و افزود: در جریان این فرآیند برای اولین بار شاهد تدوین سند نیازمندی برای پیشنهاد (RFP) بودیم. در این مسیر توانستیم وضعیت موجود خود را مستند و محدود پروژه موردنظر را بیان کنیم همچنین مستندسازی شرایط، ذینفعان و بازیگران متفاوتی که برای پیاده‌سازی این پروژه موردنیاز بود از دیگر دستاوردهای این حرکت بود که برای بانک ارزش بالایی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید در خصوص برنامه اطمینان‌بخش مجری اختصاصی در راستای تحکیم قراردادهای منعقده گفت: در طول زمان 12 ماهه با برگزاری 1500 نفر ساعت جلسات مدیریتی و اعمال ترتیبات لازم قراردادی را با لحاظ تمامی ملاحظات امنیتی، فنی و اجرایی حقوقی و ادغام به‌اضافه یازده پیوست دقیق و مستقل تدوین کردیم.
دکتر کریم‌زادگان ادامه داد: نیازهای بهره‌برداری، تضمین کیفیت، تدوین مستندات و انتقال دانش و خدمات و پشتیبانی را از مؤلفه‌های اصلی قرارداد مذکور می‌باشد و تأمین‌کننده متعهد به آموزش ما برای ارائه خدمت به بانک است.
وی قرارداد نهایی را پاسخگوی تمام دغدغه‌ها عنوان و تصریح کرد: فاز اول راه‌اندازی سامانه جامع بانکی امید شامل: تأمین، تحلیل‌شکاف، بومی‌سازی، استقرار، مهاجرت و نهایتاً بهره‌برداری است. در فاز دوم، عملیاتی که شروع می‌شود شامل پشتیبانی، توسعه انتقال دانش فنی و تحویل نهایی است.

مطالب مشابه

نتیجه ای یافت نشد

فهرست